Bestuursinfo

Solliciteer nu voor bestuur!

Lijkt het jou leuk om deel uit te maken van bestuur '21-'22? Dat kan!
Solliciteer nu door je CV en motivatiebrief te sturen naar soco@svscopus.nl.
Solliciteren kan tot en met 18 april.

Je kan solliciteren op één of meerdere functies, ook kun je een open sollicitatie sturen.

Lees hier hoe het huidige bestuur hun bestuursjaar ervaart!

Hieronder worden de functies toegelicht en in het document staan de taken en eisen per functie omschreven.

Voorzitter

Als voorzitter ben je het gezicht van de vereniging, ben je (eind) verantwoordelijk en het aanspreekpunt van de vereniging. Wekelijks maak je de agenda voor de bestuursvergadering en leid je deze. Daarnaast ben je de tussenpersoon van het instituut en de vereniging. Je hebt contact met de docenten en heb je vergaderingen met de teamleider en Dean van Technische Bedrijfskunde. Als voorzitter moet je van alles op de hoogte zijn. Je weet precies wat gaande is in de vereniging en zorgt er ook voor dat alles goed verloopt. Naast het verzorgen dat de vereniging goed loopt is het ook belangrijk dat je bestuur goed functioneert. Hier spreek jij hen op aan en voer je 3 maal per jaar functioneringsgesprekken. Daarnaast maak je het beleidsplan, halfjaarverslag en jaarverslag. Hierin formuleer je de doelen van het verenigingsjaar en blik je terug op het afgelopen jaar. Deze verslagen presenteer je samen met je bestuur tijdens de Algemene Ledenvergadering.

Secretaris

Als secretaris ben je verantwoordelijk voor het bijhouden van het ledenbestand. Je houdt alle inschrijvingen en uitschrijvingen bij die je krijgt op het introkamp en via de mail. Ook het mailcontact is een groot onderdeel van je taken, aangezien je als secretaris de meeste mails binnenkrijgt. Hierbij is het belangrijk dat je ordelijk bent, taalkundig en professioneel kan omgaan met de informatie die je krijgt en verstrekt. Deze vaardigheden komen ook van pas bij de taak notuleren tijdens de vergaderingen. Hier houd je de belangrijkste punten van de vergadering bij. Een erg diverse taak van de secretaris is het bijhouden van de website, facebookpagina en andere social media. Het bijwerken van de website doe je grotendeels in het begin van het jaar, maar het bijhouden van de evenementen en belangrijke informatie op de site loopt het hele jaar door. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het versturen van een ledenmail met alle aankomende-, afgelopen activiteiten en overige informatie.

Penningmeester

Wil jij verantwoordelijk zijn voor de financiën van de vereniging? Ben je nauwkeurig met cijfers en kan je goed het overzicht bewaren? Dan is de functie penningmeester echt wat voor jou!

Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor financiën van de vereniging. Zo maak je aan het begin van het jaar een begroting, waarin alle verwachte inkomsten en uitgaven staan. Gedurende het jaar houd je alle inkomsten en uitgaven bij doormiddel van een boekhoudprogramma waarbij je ook altijd in de gaten houd of iedereen op tijd betaald. Ook heb je contact met alle penningmeesters van de commissies om te controleren of ze het budget wat ze hebben goed besteden. Op de helft van het jaar maak je een financieel halfjaarverslag en aan het eind van het jaar maak je een financieel jaarverslag waarin de werkelijke uitgaven en inkomsten worden vergeleken met de begrote uitgaven en inkomsten.⠀

Commissaris intern

Als commissaris intern ben je het aanspreekpunt vanuit commissies en leer je dus een heleboel leden kennen. Je zorgt ervoor dat de commissies goed lopen en zorgt voor de communicatie tussen de commissies en het bestuur.

Commissaris extern

Als commissaris extern ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de commissie extern en de reiscommissie, en ondersteun je hen bij het in contact komen met bedrijven. Je houdt je bezig met het organiseren van alle studie gerelateerde activiteiten, zoals workshops, gastlezingen, het symposium etc. Door deze taken sta je veel in contact met bedrijven waar je later veel aan kunt hebben. Je leert omgaan met verantwoordelijkheid en professionaliteit richting verschillende partijen.

Commissaris acquisitie

Als commissaris acquisitie ben je verantwoordelijk voor opzetten en onderhouden van relaties met allerlei verschillende organisaties en bedrijven. Je belt met bedrijven, je gaat bij ze langs en zij komen bij jou op gesprek. Hierbij leer je je zakelijke vaardigheden ontwikkelen en krijg je een professionelere houding.

Solliciteer door je CV en een motivatiebrief te mailen naar soco@svscopus.nl.

Bestuurstaken en eisen S.V. Scopus

Bestandsnaam Bestandsgrootte